Roll20 uses cookies to improve your experience on our site. Cookies enable you to enjoy certain features, social sharing functionality, and tailor message and display ads to your interests on our site and others. They also help us understand how our site is being used. By continuing to use our site, you consent to our use of cookies. Update your cookie preferences .
Create a free account

[LFP] [Free] DRAGON OF ICESPIRE PEAK CAMPAIGN+

Welcome to my table! This will be a long campaign so recruitment is mandatory. It will be a bi-weekly game played every other Tuesday from 10 AM to 2 PM EST (UTC-4). Plateform will be Roll20/Discord. The 2-phase application process include a Q&A below, followed by a small interview on Discord. Serious, respectful, committed people only may apply.   Races, Classes and Backgrounds permitted:   Dwarf Bard Acolyte Elf Cleric Criminal Halfling Fighter Entertainer Human Rogue Sage Wizard Soldier  *Level 1, Point-buy + class equipment. APPLICATION Player Information Name: Pronoun: Age: Time Zone: D&D experience: Roll20 experience: Your Discord tag: Availabilities for interview: Character Information Name: Race: Class: Background: Origin & Backstory: Character image:
Salut Yan, Mon nom est Mathieu, J'ai plus de 25 ans d'exp. en jeux de rôles. Je ne suis pas un expert de D&D si je me compaore à d'autres mais je connais très bien tout de même. Pour Roll20 j'ai une expérience très limité je dirais parce que tout mes partie à distance fonctionne sur Zoom ou Discord mais aucun VTT donc je devrai apprendre. Mon tag Discord est Mathieu S. #8317. Côté perso, j'aimerais bien jouer un Barde entertainer humain, j'ai toujours eu un faible pour les personnages à prédominance sociale. Svoici à quoi le background pourrais ressembler. Enfant d'une mère monoparentale, je n'ai jamais connu mon père. Dans le but de me donner la meilleure vie possible, ma mère travaille donc dans les auberges et tavernes jusqu'à très tard le soir. Étant seule pour m'élever, je finis souvent par aller la retrouver, me faire discret et m'endormir dans un coin jusqu'à la fin de son chiffre. Je me laisse souvent bercer par la musique des ménestrels qui jouent dans ses établissements ce qui développe mon intérêt pour la musique. Voyant ma curiosité, les ménestrels prennent souvent du temps avec moi pour me donner des petits cours. À l'adolescence, me voyant dans l'obligation de travailler pour aider financièrement, je me trouve des emplois comme garçon d'auberges. Je tente de pratiquer mon instrument le plus souvent possible dans mes pauses et après un certain temps, les aubergistes m'offre des plages pour performer.  c'est lors de l'une de ses soirées que mes performances attirent un Bardes du College of Lore (ou Valor selon les besoins) et qu'il me prends sous son ailes pour m'entrainer.
APPLICATION Player Information Name: Justin Pronoun: Yes, I am pro nouns Age: 31 Time Zone: Eastern D&D experience: Few years Roll20 experience: 1500+ hours Your Discord tag: See PM Availabilities for interview: Anytime 6am-11pm Character Information Name: Thisun Mithrilfeet Race: Dwarf (Hill) Class: Cleric (Light) Background: Soldier Origin & Backstory: TBD (Likely soldier for the Lord's Alliance, happy childhood in Neverwinter) Character image: TBD
Player Information Name: Donut Pronoun: He/Him Age: 23 Time Zone: EST D&amp;D experience: 3 Years Roll20 experience: A lot. Your Discord tag:&nbsp; defenselessdonut#6079 Availabilities for interview: Whenever. Character Information Name: Hammoth &nbsp;Bridgebane Race: Mountain Dwarf Class: Rogue Background: Criminal Origin &amp; Backstory: Hammoth was born with a knife in his hand and a money on his mind. He always raided the local storage closets to live comfortably in the mines. His silver tongue and ginger beard won over the guards when stealth would not do the trick. Hammoth is not one for physical labor, but when push comes to shove he can rumble with the most stout guards. Character image:&nbsp; <a href="https://img.favpng.com/18/5/14/dungeons-dragons-pathfinder-roleplaying-game-d20-system-dwarf-rogue-png-favpng-R7X2hkM0FF97Ca6d9jNGF7ELM.jpg" rel="nofollow">https://img.favpng.com/18/5/14/dungeons-dragons-pathfinder-roleplaying-game-d20-system-dwarf-rogue-png-favpng-R7X2hkM0FF97Ca6d9jNGF7ELM.jpg</a>
Player Information Name: Meat Pronoun: He/him Age: mid thirties Time Zone: CST D&amp;D experience: ≈4 years Roll20 experience: ≈4 years Your Discord tag: Meat#1391 Availabilities for interview: noonish CST Character Information Name: Euphemia White Race: Halfling (Stout) Class: Cleric (Twilight) Background: Acolyte Origin &amp; Backstory: A fledgling knight-errant of the Order of Selune. The local chapter is struggling; she hopes to earn gold and gallantry for their sake.&nbsp; Character image: TBD
Thank you all for postings. Now entering into phase II of the application process&nbsp;