Roll20 uses cookies to improve your experience on our site. Cookies enable you to enjoy certain features, social sharing functionality, and tailor message and display ads to your interests on our site and others. They also help us understand how our site is being used. By continuing to use our site, you consent to our use of cookies. Update your cookie preferences .
May your rolls be chill this holiday season!
Create a free account

Danish/Dansk D&D 3.5 player leder efter spillere og en DM

nu har jeg overvejet i lang tid og komme igang med at spille D&D igen efter et halvt års pause, og har prøvet og melde mig til et par campaigns her inde men forgræves. Så derfor ville jeg lave denne post for at se om der var andre danskere som var friske på en campaign. jeg har spillet D&D 3.5 i mange år on and off, har læst begge bøger af player's handbook, og også kigget i Duegeons master guide. jeg vil dog ikke være DM da jeg ikke føler mig fantasifuld nok til dette, så derfor tænkte jeg med denne campaign af jeg søger en DM og 3-4 spillere, men det skal DM også være med inde over og bestemme hvis jeg finder en. Jeg har tænkt lidt over hvornår det skulle være på ugen, og jeg kan alle dage på ugen på nær fredag og lørdag, og så skal det selvfølgelig helst være om aften. Jeg tænkte også det skulle være hver uge eller hver anden uge. Men alle de tingt jeg har skrevet er jo bare et oplæg til det og alt kan ændre sig, For mit vedkommede vil jeg gerne have det er en 18+ campaign. skriv endelig til mig og sig hvad i synes med venlig hilsen Claus V
Jeg er helt frisk på denne her idé! Personligt har jeg ingen erfaring I DM'ing, eller lyst til det, eftersom de få gange jeg har prøvet har det aldrig virket. Jeg elsker 3.5 og har for det meste kun spillet online på roll20 I de sidste par år. Jeg kan alle dage på ugen, undtagen Torsdag, Lørdag og Søndag hvis det bliver til noget. Selv er jeg 23 år gammel med omrking 8 års erfaring.
perfekt jamen lad os se om der er andre der er friske. Jeg er 24 btw
Det lyder som en god ide og er ret interesseret - dog ikke i 3.5. Er det kun 3.5 du vil spille?
1407531076

Edited 1407542161
okay grundet til at jeg vil spille 3.5 er at det er kun det jeg har spillet, har ikke prøvet andre, og det er den jeg har alle bøgerne til, men bare kom med forslag så ser vi på det. En slags D&D jeg har set på som jeg mega gerne vil prøve og spille er den der hedder Stars without numbers, så hvis der er nogen der er friske på det så sig til. Martin F hvad for en slags D&D havde du i tankerne?
jeg er helt noob, long time viewer men aldrig spillet det men har ledt efter muligheder for at spille, har set noget Rollplay som er 3/3.5 og nogle DnD's egne videoer både om DnD next og 4. ville også være interesseret :)
Alexander N man skal jo starte et sted ;D, hvis du vil se fed D&D så skal du finde Itmejp på youtube, han har mega mange timers D&D som man kan se som er super fedt, de dog primært D&D 2 edition, men det er meget af det samme.
1407763346

Edited 1407763429
hej jeg er ny herinde. jeg har på ingen måde styr på hvordan det her system virker(altså vitual) men vil gerne være spille i det. jeg vil dog ikke være gm da jeg altid er gm for vores 3.5 gruppe grunde andre ikke gider. så hvis i spiller 3.5 er jeg fresh og jeg burde kunne alle dage og aftner borset fra søndag da jeg normalt spiller der ivirkeligheden. har selvfølgelig Skype og Mic som virker godt osv. alt efter om vi bruger bogen complete champion eller ej regner jeg med 1 level cleric 2 level monk, en masse fighter levels og senere duelist klassen. jeg er 32 år i virkeligheden og er fra København. jeg er mest den spiller type som går ind for at holde gruppen samlet og forsøger at overse hvad roguen laver imens vi snakker med borgmesteren. plejer at spille at spille teenager da det altid er sjovt at høre folk tale ned til en og så tage dem ud i et brawl hvis det skulle komme til det. fortrækker ikke at være gruppens leder men hvis vi ikke har en som vil gruppens bedste så plejer folk altid at gøre mig til leder. sooo hvis jeg må være med har vi en Dm/gm? p.s hvis jeg skal være gm så må i komme til Dragør og spille med i chaoset i virkeligheden haha
lyder super jamen vi mangler stadig en DM, men det ser ud som om vi er 4 spillere nu, hvilket jeg synes er et godt antal, da hvis man er flere plager der og bliver forvirrende, men lige pt hvis de andre stadig er friske så er vi, Alex C , alexander n , Peer B og mig selv som spillere, og så mangler vi bare en DM/GM, så hvis der er nogle som kender en så sig til.
Det er nok noget vi skal tage op med en Dm men vi andre kan jo snakke imens. jeg vil 100% have det best med at vi spiller 3.5 "normal" altså ikke noget ravenloft eller pathfinder osv. det er faktisk er det eneste jeg ved nok om til at være behjælpsom med og personligt fortrækker jeg ting jeg kender fra for at prøve nye ting. Har i andre tænk over hvad I forventer af denne campaign?
Jeg tror også det bliver nememre at diskutere når vi har alle spillere og DM sammen, og så tage samtalen derfra. Selv læner jeg også mere imod 3.5 end andre systemer.
jeg er helt enig med jer begge 2, jeg har også kun sat mig ind i 3.5, og har ikke prøvet andre systemer så det vil jeg også helt fortrække at det bliver, men nu må vi se om der er en DM som melder sig ind.
Jeg havde den nye edition 5E i tankerne, der udkommer om en uge's tid. Siden vi alle vil vaere nye til den vil det jo vaere hyggeligt at laere det hele sammen. : )
Ville du være Gm I 5E? det ville jo næsten kræve du læser den igennem for "ændringer". jeg kan forstå at feat systemet minder lidt mere om fighters bonus feats med alt efter hvilke klasse du er så har du x at vælge imellem på det her level.
Jeg er ikke interesseret i at DM'e, nej. Jeg synes bare det er lidt fjollet at spille en ældre, mindre udviklet version end at spille en nyere, mere veludviklet og bedre version. Det er selvfølgelig preference. Ja, feats er lavet om. Det er en del ting der er blevet lavet om på, både gode og dårlige ting.
hmm jeg kan godt se det spændende i at prøve det nye system, men jeg vil ikke sige at 3.5 er et mindre udviklet spil, da 5e først lige er kommet ud og der er kun få bøget til det, hvorimod 3.5 har rigtig mange bøger med udvidelser til det standert game man kan trække på. der er også mange systemer man kan bruge i combat så som woundssystem og sådan. jeg kan sagtens følge din nysgerrighed i at spille det nye, men jeg tror jeg fortrækker, hvertifald mig selv, at når det er første gang jeg skal spille en campaign på roll20, og at hvis Alexander N stadig var frisk på at spille, ville det være bedre og spille et system som folk har forstand på og kan sætte den nye spillere ind i det som gerne vil lære det.
Jeg tror også vi holder os til 3.5, det er forvirrende nok i forvejen for mig at skulle prøve at spille det online. 5E var i min bog kun intresant hvis det skaffet os en GM. men spørgsmål til Clause Alex og alexander. er I intresseret i at jeg leget gm for jer så i får en ide om hvordan det virker i praktisk og så har vi forhåbeligt fundet en gm til at overtage eller starte en ny kampaine på med os? bare vigtig at jeg ikke har tænkt mig at blive gm, men når jeg læser de andre kampaines der er i gang mangler de fleste en gm og vi prøver og finde os en dansk gm så oddsne er imod os så tror det tager os et stykke tid før vi kunne komme i gang hvis jeg ikke forslog det her. p.s i må gerne add mig på Skype og sige hvem i er Defiantbotf
det synes jeg lyder som en rigtig god ide, også for at se hvordan det er med roll 20 og sætte Alexander ind i hvad det hele handler om, så når vi finder en anden, har vi alle styr på hvordan det fungere jeg kan dog først næste uge efter tirsdag men der efter kan vi sagtens finde ud af noget
1407861079

Edited 1407862578
nogle der ved hvordan vi kan bruge roll20 så alle kan rulle med de digitale terniner og en måde vi kan se det på. eller er det mig som ruller så og så tilføre i jeres egne modifiers? okay det var godt nok først om lang tid du kan spille. jeg trækker mit tilbud gm tilbage. så vi mangler stadig en gm
eller hvornår kan du i denne uge og i andre?da jeg super gerne vil spille og så må jeg lave tid til det.
Alex og Alexander hvornår kan I? og i må gerne skrive jeres Skype da vi kommer til at bruge det medmindre andre har nogle geniale idear til hvordan vi skal komunikere.
det vil passe mig bedst onsdag eller fredag. eller ved middagstid lørdag
nu ved jeg ikke hvor ofte folk vil spille men jeg tænkte på at spille ugeligt, hver fredag medminde man aftaler andet. Hvis i er folk som holder kalendere så kunne man jo starte hver spilgang med at finde ud af hvornår vi spiller næste gang
1407922823

Edited 1407925523
Alex can spille fredage og lørdage. og jeg har hans skype nu. Alexander og claus kan I skirve mig jeres Skype. evt i en pm hvis I vil være hemmelige :)
hvis der er nogle nye som ser denne thread og gerne vil spille så skriv, da campaignen ikke er startet i nu
her er linket til folk: <a href="https://app.roll20.net/campaigns/details/490828/shadow-builders-danish" rel="nofollow">https://app.roll20.net/campaigns/details/490828/shadow-builders-danish</a>