i had some help before on the "roll" function but i couldnt figure it out.. i have several roll function that dont work.. here is an example <!-- resist energy--><!-- Resists Energy, roll and D and Pips just need the button to take in the data from the input(only the first one)-->
but i get a response, but it still gives me an error-->
<button type="roll" name="attr_CHECKNAME" title='checkname' value="/roll (@{RESISTENERGY} - 1)d6 + 1d6! + @{RESISTENERGYpip}" >Resist Energy</button>
<!--<button type='roll' style="float:left;" class="astext" value='/roll [[(@{RESISTENERGY} - 1)d6]] + [[1d6! + @{RESISTENERGYpip}]]' >RESIST ENERGY</button>-->
<input type="number" name="attr_RESISTENERGY" class="sheet-smallnumber" min="1" value="2" style="width:50px"/>D
+<input type="number" name="attr_RESISTENERGYpip" class="sheet-smallnumber" min="0" max="2" value="0" style="width:50px"/>
<b>Strength</b><input type="number" name="attr_RESISTENERGY" class="sheet-smallnumber" min="1" value="2" style="width:50px"/>D
+<input type="number" name="attr_RESISTENERGYpip" class="sheet-smallnumber" min="0" max="2" value="0" style="width:50px"/>
<b>Armor</b><input type="number" name="attr_RESISTENERGY" class="sheet-smallnumber" min="0" value="0" style="width:50px"/>D
<b>Misc</b><input type="number" name="attr_RESISTENERGY" class="sheet-smallnumber" min="0" value="0" style="width:50px"/>D
<!-- control attribute-->
<th><label>Force Skills</label></th>
<!--<tr>-->
<td style="width:800px;">
<!--<div class="sheet-bold">-->
<button class="sheet-forcebutton" type='roll' class="astext" value='/roll (@{control} - 1)d6 + 1d6! + @{controlpip}' > Control</button>
<!--<div style="float:left;">-->
<input type="number" name="attr_control" class="sheet-smallnumber" min="0" value="0"/>D
+<input type="number" name="attr_controlpip" class="sheet-smallnumber" min="0" max="2" value="0"/>
<!--</div>-->
<fieldset class="repeating_CONTROLskills">
<select class ="sheet-select" name="attr_CONTROL_select" value="0" style="width:250px">
<option value="0"> </option>
<option value="ABSORB DISSIPATE ENERGY">ABSORB DISSIPATE ENERGY</option>
<option value="ACCELERATE HEALING">ACCELERATE HEALING</option>
<option value="CONCENTRATION">CONCENTARTION</option>
</select><button type="roll" name="attr_checkname" title='secondcontrol' class="sheet-forcebutton" style="float:left;" class="astext" value='/roll (@{attr_control1} - 1)d6 + 1d6! + @{attr_control1pip1}' ></button>
<input type="number" name="attr_control1" class="sheet-smallnumber" min="0" value="0"/>D
+<input type="number" name="attr_control1pip1" class="sheet-smallnumber" min="0" max="2" value="0"/>
</fieldset>
<!--</div>
</div>-->
</td>