Vereisten: - 18+ (i.v.m. tijden, type van de campagne, etc.) - Je hebt een mic. en durft deze te gebruiken. - Regelmatige doch flexible aanwezigheid. Iedereen heeft een druk leven en er kan altijd wat tussenkomen. Ik probeer de sessies in keer per week te laten plaats vinden maar kan niet altijd beloven dat er niets tussen komt. Ik verwacht van mijn spelers hetzelfde. Op het forum kun je je voor elke sessie tijdig aanmelden. - Actief op het forum. Ik ben iemand die veel dingen online zet op het forum. Vaak zijn die events of gebeurtenissen waarspelers op kunnen reageren. Je kunt hier oa. bonus xp mee verdienen. Ik verwacht dat spelers hier, net als ik, tijd en enthousiasme insteken. - Speel het spel voor het verhaal, niet omdat je de beste wilt zijn. Optimaliseren van je mannetje mag maar het moet niet ten kosten van het verhaal en de andere spelers gaan. Als jij 90% van de damage doet en encounters binnen 2-3 roundes beslist is dat voor niemand leuk. Neem rp feats etc. dat is alleen maar aan te raden (ik beloon zulke mensen;)) en is leuk! We maken samen het verhaal en we verzorgen samen de fun en plezieer. - Vriendelijkheid. Soms maak ik fouten en soms maken andere fouten, laat dat je niet beinvloeden en de stemming bepalen.Omdat veel dingen in deze campagne homebrew zijn kunnen soms dingen onduidelijk of vaag overkomen. Soms moet ik dingen nog aanpassen, veranderen of toevoegen, dus als je ergens niet mee eens bent of niet snapt laat het me weten. Ik leg het graag 1,2 of zelf 3x uit. Wie ben ik?  28 jaar en speel al 13 jaar DnD 3.5 en sinds 5 jaar Pathfinder (mijn voorkeur). Ik hou meer van Game of Thrones achtige verhalen dan LotR. Mijn verhalen zijn altijd 'grijs' en somber. Met grijs bedoel ik dat ik niet in good/evil doe en mensen niet in een alignment hoekje worden gedrukt. Mijn campagne zijn altijd 'sandbox'  en ik stop veel tijd en energie in mijn wereld. Wat kan je verwachten? De campagne is nu 3,5 jaar oud. Ik heb deze wereld/setting ooit bedacht toen mijn DnD vrienden en ik nog wekelijks elke maandag- en vrijdagavond onze DnD avond hadden.Toen mijn studie erop zat en ik vertrok uit de 'studiestad' ben ik geswitcht naar RollD20. Het verhaal heeft veel diepgang en veel homebrew dingen omdat ik een GM ben van verdieping (hierover later meer). Het verhaal lijkt vrij simpel, je bent een organisatie die een theocratie willen stichten in een onbewoonde wereld, echter blijkt dit minder gemakkelijk en vooral minder idealistisch zoals men (de spelers) zich op voorhand hadden voorgesteld. De goede kerken die tot de stichting van de Holy Realm hand en hand gingen staan steeds vaker in morele discussies tegenover elkaar. Men heeft binnen de Fellowship of the Purple Staff regelmatig discussies over het invullen van hoe de Holy Realm eruit moet komen te zien. Zo staan bijvoorbeeld Helmeits (mensen die Helm, de god van protection) regelmatig tegenover Senuleneits (mensen die Selune, de goddess of the moon) staan omdat de ene voor meer strenger wetgeving is en de andere vindt dat er zo min mogelijk regels moeten zijn, omdat dit mensen beperkt in gedachten en gedrag. Ook extern zijn er vele factions tegen de Holy Realm en de Fellowship zijn. Al met al een grijze campagne waar Alignments niet heel relevant zijn omdat alles 'grijs' wordt. Zie het beetje als Game of Thrones... Jij bent een lid van de Fellowship of the Purple Staff, aanbid een van de voorgeschreven goden en je motivatie waarom je bij de Fellowship bent gegaan is geheel aan jou (je kunt alleen niet EVIL zijn). Wat voor game is het? De game is gebaseerd op Pathfinder. Echter heb ik vele aanpassingen en toevoegingen gedaan. Ik ben een gamemaster van details en diepgang. Wat mij al 3,5 jaar motiveert is niet de battles maar juist die interactie tussen de spelers (onderling, dus niet met mij). Ik vind het erg leuk om te zien dat spelers tijd en energie steken in hun mannetje en vooral het verhaal om hun mannetje. Ik heb daarom vele systemen etc. ontwikkeld om jou meer diepgang te geven aan je mannetje. Zo worden buiten de speelsessie ook veel events gepost. Events zijn kleine verhaaltjes of gebeurtenissen waarop jij als speler kan reageren. Er zijn kleine bonusen aan verbonden en bieden jou en jij medespelers de mogelijkheid diepgang te geven. Ook maken wij gebruik van  Downtime . Dit betekend dat je een soort leven van je mannetje kan invullen en bijhouden tussen het avonturiers leven door. Dit geeft wederom diepgang. Het idee is dat je een familie/organisatie speelt ipv slechts je mannetje. Er zijn daarom ook vele mogelijkheden om je eigen organisatie te ontwikkelen. Hoe je die invult is geheel aan jou. Wil jij vooral handelen tussen de steden? Dat kan! Wil je een huurlingleger maken? Dat kan! Overleg met mij en we komen er vast uit. Er zijn nog vele andere homebrew systemen die we spelen der wijs wel tegen zullen komen en ik zal toelichten wanneer het nodig is. Wat mag je spelen? Eigenlijk alles, zolang het in het verhaal past en zolang je het in overleg met mij (de GM) doet. Je classes en feats etc. moeten bij je idee voor je mannetje passen. Schrijf ook een ambitie op die je mannetje heeft en werk daar in het verhaal naar toe. Sta wel open voor suggesties en aanpassingen, want zoals ik al eerder heb geschreven als je te sterk bent en je overschaduwt het verhaal dan is het voor niemand leuk en mag je openstaan voor aanpassingen (uiteraard in overleg). Interesse, wat nu? Leuk! Als je wilt mee doen maak dan een topic hier of schrijf mij een PM. Schrijf kort wat over jezelf wat je ervaringen zijn met DnD of PF vindt ik interessant maar zeker niet doorslaggevend. Ik vind het totaal niet erg om spelers dingen te leren en eigenlijk vindt ik ervaren spelers die met regels gooien eerder irritant dan iemand die niet weet hoe het spel precies gaat.  Schrijf wat voor character je wilt maken en wat voor rol je wilt vervullen in de wereld. Wat zijn je ambities of een kort verhaaltje over je mannetje (hoeft echt niet maar mag zeker wel). Vertel wel waarom jij vindt dat je bij deze campagne past en wat je verwacht van de campagne.  Wanneer spelen we? Ik zoek een groepje van 4 spelers. Zodra we deze hebben zal ik een topic op het forum maken om duidelijk te maken op welke VRIJDAG avond we onze eerste sessie spelen. Na vrijdag kunnen we samen een nieuwe dag vinden die voor iedereen (hopelijk) geschikt is. Onze eerste sessie zal waarschijnlijk voornamelijk bestaan uit het overleggen en introduceren van elkaar. Daarnaast kan ik je dan ook het een en andere vertellen over de wereld.  Meer info?  Maak een post, PM me of kijk op de  Wikipedia (Obsidian Portal). De Wiki is wel onduidelijk voor nieuwe spelers omdat het gericht is/was op de andere, oudere groep spelers. Schrik niet terug van een overload van informatie want lang niet alles is van toepassing op jullie (tenzij jullie dat als groep willen natuurlijk!)