Roll20 uses cookies to improve your experience on our site. Cookies enable you to enjoy certain features, social sharing functionality, and tailor message and display ads to your interests on our site and others. They also help us understand how our site is being used. By continuing to use our site, you consent to our use of cookies. Update your cookie preferences .
Create a free account

[14.09.2022 | 18:00] DDHC-CM-03 A Deep and Creeping Darkness (T1, APL 4, ca. 4h)

1662729957

Edited 1663144326
Wann wird gespielt? Mittwoch - 14.09.2022 - 18:00 - ca. 4 Stunden Welches Abenteuer? (Link zum Spiel) DDHC-CM-04 A Deep and Creeping Darkness You were hired by a mining company to explore what happend to a rich platinum mine in a small village called Vermeillon some 70 years ago. Your only source of information is a book called "A deep and creeping darkness" which tells a tale of a mountain village whose residents went missing over the course of serval months.  The book presents a series of vignettes allegedly collected from "those who were there": survivors, traveling merchants, and (in secondhand accounts) residents of nearby settlements. It is unclear whether it is a fictional tale, folklore, or history. The content seems factual, but the language is extravagantly dramatic. But that's all you got.  Sketched on the back of the last page is a rough map of the village's location, with directions from the closest mountain town, called Maerin.      Wie viele Plätze gibt es? 3-5 Voraussetzungen: T1 - APL 4 Allgemeine Hinweise: Bei mehr Anmeldungen als Plätzen, entscheide ich wer spielt. Jede Anmeldung zählt! Hinweise zum Abenteuer Season:  Forgotten Realms Informationen zum Entsprechenden Players Guide der Season Ich leite dieses Abenteuer zum 1. Mal - kann also etwas holprig werden. Bitte verlinkt eurer Log gut sichtbar und importiert alle Begleittiere etc. die ihr verwenden wollt. Dieses Abenteuer besteht hauptsächlich aus  Roleplay und Encounter(n) Caution : Im Verlauf des Abenteuers kann es zu Character-Toden kommen! (Der Rechtsweg ist ausgeschlossen) Eine kleine Beschreibung/Hintergrundgeschichte eures Charakters kann eine Rolle spielen, bzw. euch bei der Auswahl zum Vorteil gereichen. Was muss ich beachten? Während des Adventures ist jegliches Meta-Gaming untersagt! dazu zählen zum Beispiel: Out of Character Kampfstrategie ("Was soll ich tun?" - "Mach doch lieber das" - "Ich werd gleich das machen" - ...etc. pp . usw. usf.....) Hinweise über Rules as Written sind erlaubt mit einer konkreten Aussage weshalb -> Im Anschluss entscheidet der Spieler selbst was er alternativ tun möchte. Wie melde ich mich an? Indem du hier mit: <roll20_name> - <character_name> - <race> - <class> <level> - <faction>  antwortest. Bitte schreib dazu ob du dieses Abenteuer schon mal mit einem anderen Charakter gespielt hast. Spieler (4) Folk2K - Varis - Eladrin - Rouge4 - none (3) BJ1976 -  Faxe  - Goliath - Fighter (Rune Knight) 3 - none KaNarlist - Thulwar -  Svirfneblin Wizard 2 - Lords Alliance (3) Yaidz - Blaze Cindercoal - Custom Lineage - Ranger 3  Christian K. - Amartola - Half Elf - Artificer 4 - Zentharim Warteliste (2) Norgai - Grond - Silver Dragonborn - Barbarian 2 - none (4) DesertRanger -  Garvo "Tinyhat" Sparklegem  - Rock Gnome - 3 Undying Warlock / 1 Shadow Magic Sorcerer -  Lord's Alliance (4) happy -  Adric  - Wizard(Order of Scribes) 4 - none
(4) Folk2K - Varis - Eladrin - Rouge4 - none
1662730567

Edited 1663136351
(3) BJ1976 - Faxe - Goliath - Fighter (Rune Knight) 3 - none Kenne das Abenteur nicht
1662730863

Edited 1662733203
KaNarlist - Thulwar -  Svirfneblin Wizard 2 - Lords Alliance Ich glaube ich kenne das Abenteur noch nicht
(3) Yaidz - Blaze Cindercoal - Custom Lineage - Ranger 3 
1662731774

Edited 1662731842
Christian K. - Amartola - Half Elf - Artificer 4 - Zentharim Habe das Abenteuer schon ein paar mal geleitet aber noch nicht gespielt 
(2) Norgai - Grond - Silver Dragonborn - Barbarian 2 - none
(4) DesertRanger -  Garvo "Tinyhat" Sparklegem  - Rock Gnome - 3 Undying Warlock / 1 Shadow Magic Sorcerer -  Lord's Alliance Nur den Nachfolger einmal mit diesem Char gespielt  (DDHC-CM-04)
1662994435

Edited 1662994516
(4) happy - Adric - Wizard(Order of Scribes) 4 - none Wie DesertRanger kennt mein Charakter bereits den Nachfolger ( DDHC-CM-04)