Roll20 uses cookies to improve your experience on our site. Cookies enable you to enjoy certain features, social sharing functionality, and tailor message and display ads to your interests on our site and others. They also help us understand how our site is being used. By continuing to use our site, you consent to our use of cookies. Update your cookie preferences .
Create a free account

Recent upload les images restent même si déplacer dans un répertoire personnel

January 12 (2 weeks ago)

Edited January 12 (2 weeks ago)

Bonjour

Depuis quelques temps lorsque je déplace une image, fichier jpg ou gif dans un repertoire d’organisation, le fichier reste aussi dans recent upload. Ce qui n’atait aps le cas avant. Comment puis-je rétablir la bonne pratique.

Qu’une image déplcer dans un sous repertoire d’organisation de mes images uploader depuis mon PC.

Merci

January 12 (2 weeks ago)

Did you try refreshing the Recent Uploads? That clears mine that were moved/filed…

January 19 (1 week ago)

C'est ce que j'ai fait, mais aucun effet. Les images restent dans le Recent Upload en même temps que dans le répertoire créée

January 19 (1 week ago)

January 19 (1 week ago)
keithcurtis
Forum Champion
Marketplace Creator
API Scripter

Images in your Art Library will always appear in "Recent Uploads". When you "move" a file to a subdirectory, you are only moving a reference to that file, not the file itself. That button just turns the filter on and off that shows and hides files that have had references placed in folders. This is actually the way all computer file systems work, but the filter allows Roll20 to hide or show that.

Les images de votre bibliothèque d'art apparaîtront toujours dans « Téléchargements récents ». Lorsque vous « déplacez » un fichier vers un sous-répertoire, vous ne déplacez qu'une référence à ce fichier, pas le fichier lui-même. Ce bouton active et désactive simplement le filtre qui affiche et masque les fichiers dont les références ont été placées dans des dossiers. C'est en fait la façon dont fonctionnent tous les systèmes de fichiers informatiques, mais le filtre permet à Roll20 de masquer ou d'afficher cela.

Alors il ne fonctionne plus, pas grave