Het maken van een karakter is in beginsel geheel aan de speler. Ik heb alleen een aantal huisregels die ik bij de verschillende stappen heb proberen uit te leggen en daarnaast moet je rekening houden met het feit dat je mannetje en het verhaal achter je mannetje bij mijn campaign en verhaal moet passen. Hou daarom rekening mee en probeer zoveel mogelijk te overleggen. Het belangrijk om te onthouden dat je eerste character slechts je eerste stap in deze wereld is. Het idee is dat spelers iets opbouwen en dat vervolg characters (als bijv. je eerst character komt te overlijden) raakvlakken hebben met je eerste character. Dit hoeft niet maar je wordt hiervoor beloond doordat je gear mag overdragen aan je nieuwe character. Met andere woorden je bouwt meer een organisatie, family, etc. op ivm een character. Gebruik dit als je niet bekend bent met het maken van een karakter in Pathfinder of dat je wat hulp kan gebruiken. Je begint als level 3! Je moet een van de goden van de Holy Realm aanbidden. 1) Ability Scores Ability Scores kun je het beste maken met de calculator. We spelen High Fantasy, dus 20p. met slow xp progression. 2) Race Qua ras mag eigenlijk alles wel zolang het logisch in het verhaal past en je redelijk kan verklaren waarom je een van de goden van de Holy Realm aanbid. Het is niet heel logisch dat een elf bijv. een human god zou aanbidden, maar als je een leuk verhaal hier om heen bedenkt en deze met mij van te voren overlegt dan kan het prima. 3) Class Alles kan zolang het nog niet geclaimd is door een andere speler in de groep. Ik wil bijv. geen 2 rogues in de party, is er al een rogue gemaakt dan kan jij helaas geen rogue meer maken. Een rogue/wizard zou wel weer kunnen. Beslissend is dat jullie wezenlijk van elkaar moeten verschillen. 4) Skill Voor skills zijn redelijk wat houserules actief. Daarnaast zijn er ook wat aanpassingen gedaan aan de bestaande skills . *Huisregel 1*: Elke speler moet bij het maken van zijn/haar karakter maximale skill in een craft of profession stoppen tenzij hij/zij een divine caster is van een van de goden van de Holy Realm (cleric of paladin). Je hoeft de skill niet bij te houden wanneer je levelt dat is aan jou. _Deze regel is er omdat de Holy Realm alleen mensen rekruteert die iets kunnen opbouwen of toevoegen aan de Holy Realm._ *Huisregel 2*: Elke speler krijgt 1 bonus rank in Religion. Dit vertegenwoordigt het idee dat karakters eerst onderzoek hebben gedaan naar de basis ideeën van de Holy Realm en dat ze wel iets weten van de Goden. 4) Feats Er is maar een feat die is aangepast. 5) Starting Hit Points (HP) Je eerste level is max Hitdice. Daarna wordt er altijd door jou en mij gegooid. Stel je gaat level up en je kiest een level in Barbarian, deze heeft hitedice d12. Jij gooit ingame een d12 en je gooit een 6. NU gooi ik ook een d12 en ik gooi een 7.Je neemt dan het hoogste geworpen als je HP, dus in dit voorbeeld een 7. Gooide ik ook een 6 dan had je niets aan deze worp gehad en was je HP voor het volgende level 6. 6) Equipped 3,000gp is je start kapitaal. Maar wacht nog even met het gearen van je mannetje i.v.m. het verhaal. 7) Description & Personality Traits. Traits kan je niet op voorhand kiezen. Deze kan je in de loop van de game verdienen of kiezen. Er zijn namelijk twee soorten traits in mijn campagne; Gekozen Traits en Automatisch Traits. Gekozen traits krijg je door gebeurtenissen in het verhaal en door events (forum verhaal post). Deze zijn beter en krachtiger dan automatisch Traits en kan je maar maximaal twee van hebben. Automatische Traits krijg je in de loop van het verhaal door je RP en events en gelden als bonus (hier zit dus geen limit aan). Alignment Alles mag. Het meeste logische is GOOD natuurlijk maar als jij iets anders wilt kan dan mits je een goed verhaal bedenkt waarom je een andere alignment hebt. Als je evil wilt spelen dan moet je openstaan voor de gevolgen (je kan verbannen worden door je groepsgenoten of de NPC's als je teveel evil doet). Je mag ook een hidden Alignment hebben, bijv. je zegt dat je neutral bent maar eigenlijk ben je good of evil. Overleg dit even met mij. Je achtergrond verhaal . Bedenk een verhaal die logische past bij het volgende: - De Holy Realm is een theocratie waar ze een utopia willen stichten voor goedgezinde mensen in Faerun. Waarom zou jij je daarbij willen aansluiten? - De Fellowship of the Purple Staff, is de organisatie waarvan jij lid MOET zijn. Zij rekruteren echter alleen mensen die nuttig zijn voor hun wereld en ze zitten niet perse te wachten op avonturiers dus maak een leuk verhaal wat past. - Je bent slechts level 3, een gemiddelde city guard is net wat zwakker, dus maak een verhaal wat daarbij past. Ga niet een verhaal schrijven dat je een ex commando bent of iemand die al legers orks in zijn eentje heeft verslagen. Hou het realistisch! - Je komt uit een van de om liggende landen. Hier een korte beschrijving van ze. Als je toch uit een ander land wilt komen, overleg dan even met me. Turmish is een Republiek ten zuidenoosten van de Holy Realm. Officieel steunt Turmish de Holy Realm, echter Turmish te veel interne problemen om iets van feitelijke ondersteuning te bieden. Sembia een oligarchy van rijke handelaarsfamilies. Geld is macht in Sembia en zij zien de Holy Realm als een mogelijkheid om geld te verdienen aan die gekke gelovigen. Sembia en Turmish staat qua opvatting en moraliteit wel regelmatig tegenover elkaar maar zolang ze beide wat elkaar hebben moeten ze wel door een deur. En dan de laatste die relevant is Westgate . Westgate. evil en greedy waar men alleen maar aan zichzelf denkt en niet bekommert om de medemens. Een Thieves Guild is erg groot en machtig in deze stad (is een stadstaat). Vele inwoners in de Holy Realm (de gewone burgers), die geen lid zijn van de Fellowship, komen hier vandaan. Sommige kwamen naar de Holy Realm opzoek naar een beter leven met de intentie de gedachtegoed van de Holy Realm voor te zetten, echter een grote groep kwam naar de Holy Realm met dezelfde attitude als men in Westgate heeft. Dit zorgde voor bezorgdheid onder de verschillende Fellows (leden van de Fellowship noem je zo). Een groep Fellows (de groep met spelers van groep 1) besloot toen zijn een dorp stichtte om deze mensen te verbannen. De verbannen immigranten stichten vervolgens een hun eigen dorp, Black Hope . Dit dorp, werkt openlijk tegen de Holy Realm en dan met name het dorp waar zij van verbannen zijn, Springcross. Als je vragen hebt of als er onduidelijkheden zijn, vraag gerust!