Roll20 uses cookies to improve your experience on our site. Cookies enable you to enjoy certain features, social sharing functionality, and tailor message and display ads to your interests on our site and others. They also help us understand how our site is being used. By continuing to use our site, you consent to our use of cookies. Update your cookie preferences .
Create a free account

De spelersgroep

In deze post kunnen de spelers zich voorstellen (als ze dat willen) en waar ze hun character kunnen introduceren in de campagne. Is een class hier gepost dan kan geen andere speler dezelfde class spelen tenzij je een hele andere draai aan de class geeft (bijv. door multiclass of feat keuzen).  Maak ook je character aan op  Obsidian Portal .
Hoi mensen, Ik zal mij even voorstellen, ik ben Lucas uit Wageningen. Ik ben 26 en met RPGs begonnen in mijn studententijd. Overdag ben ik een onderzoeksmedewerker bij de NVWA terwijl ik s'avonds vooral veel spellen speel, op dit moment veel overwatch. Wat karakter betref, zit ik te denken aan een sorcerer maar met de  wild magic optional rules . Hoe dit precies gaat werken, moet ik nog overleggen met Kars maar ik wou dit aan jullie voorschotelen omdat ik per ongeluk een negatief effect kan hebben op de party. Zelf lijkt mij random magische effecten die afgaan als iets waar veel lol aan beleeft kan worden. btw, zouden er niet alleen 4 spelers zijn?
Ik ben Patrick, origineel uit Bussum en later Hengelo, maar in recente jaren Columbus, Ohio (in de Verenigde Staten). Aangezien ik Nederlands zo ongeveer eens per jaar spreek is het waarschijnlijk een beetje houterig, maar hopelijk niet te slecht. In het dagelijks leven ben ik een half-gepensioneerde anthropoloog en bibliothekaris, aangezien ik de fibromyalgia ziekte heb, en dat maakt gewone kantoor uren tamelijk lastig. Ik ben in mijn veertiger jaren, dus een tikje ouder dan de meeste rollenspelers. Het karakter dat ik in gedachte heb is Thuribel, een jonge man met tamelijk androgyn uiterlijk, origineel uit Cimbar in Chessentha. Hij is een schermer en artistiek typetje. Aangezien ik niet zeker was wat iedereen van plan was te spelen, heb ik de klassen nog open gehouden, alhoewel ik een aantal ideeen met Kars doorgesproken heb. Het is zo ongeveer zeker dat hij een religieuze spellcaster zal zijn, alhoewel het exacte type nog open staat. Ik verwacht dat hij niet een totale genezer is, maar hij kan wellicht bijdragen op dat front. Wat betrefd wilde magie: ik sta open voor het idee, maar de logische conclusie is dat mijn karakter kan weigeren met je samen te werken als je een gevaar voor de rest van de kolonie vormt. Hij zou hetzelfde reageren betreffende een barbaar die zijn woede uitbarstingen niet kan controleren, of een dief die van de kolonisten steelt.
1479882084

Edited 1479885068
btw, zouden er niet alleen 4 spelers zijn? Er zijn twee groepen van minimaal 4 spelers elk. Groep 1, vier (eigenlijk vijf maar een iemand, ja jij RIK!, speelt heel onregelmatig) spelers (dit zijn mijn oude DnD vrienden), spelen al drie jaar in deze setting en heb al het een en andere opgebouwd. Als je op Obisidian kijkt zien je  dat er in de jaren vele gast spelers zijn geweest, maar deze zijn niet meer actief (waren meestal jongens die benieuwd waren naar d20 die wij kenden vanuit onze oude DnD groep). Jullie worden groep 2, en zouden ideaal gesproken ook uit vier spelers bestaan. Ik heb op het moment drie spelers uitgenodigd om mee te doen. Groep 1 en groep 2 hebben in eerste instantie weinig met elkaar te maken maar dit gaat natuurlijk wel veranderen in de loop der tijd. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat je, iemand uit groep 2, zich aansluit bij een al bestaande organisatie van groep 1.
Heb ik gelijk dat groep twee dan op het moment bestaat uit een Sorceror, een Monk en mijzelf? Dat zou er dan op kunnen lijken dat ik zowel we "divine caster" als de frontlijn vormt. Da's niet noodzakelijk een probleem, maar ik moet mischien wat leveltjes maken om dat allemaal volledig te kunnen doen, zonder dat ik het eigenlijke "karakter" van mijn karakter overboord gooi! Aan de andere kant, het is goed om de feiten op een rij te hebben. Nu ik weet wat de situatie is, kan ik een beetje meer gaan plannen op de implementatie. Ik ben geen optimaliseerder (goeie genade, mijn karakter heeft een hele stapel inefficiente dingetjes die ik veel te leuk vind om op te geven), maar verhalen zijn gewoonlijk leuker als je ze overleefd, dus ik hoop daar aan bij te dragen. :) Aangezien ik morgen een sessie heb van de campagne waar ik zelf de spelleider voor ben, zal ik waarschijnlijk Donderdag de nummers voor Thuribel op papier zetten.
Het klopt qua groep setup. Mijn idee was om a.s. vrijdag te gaan spelen maar ik ben bang dat we het nog een weekje moeten uitstellen ivm mensen die nog hun mannetje willen afmaken, andere afspraken  hebben en/of we nog een (passende) vierde speler willen. Als er over een week nog geen verandering is qua aanmeldingen en we missen een vierde speler dan zal ik overwegen om een frontline NPC te maken zodat we de bal aan het rollen krijgen en jullie los kunnen in de Holy Realm.
Ik heb geen probleem met een drie-persoons groep, alhoewel we wellicht moeten overwegen hoe we onze karakters in dat geval maken. Ik ben geen fan van NPCs die a permanent deel vormen van een avonturiers groep, om eerlijk te zijn.
Hoi Patrick, leuk je weer eens te zien. Jammer dat je niet aan shadowrun kon meedoen, maar het lijkt erop dat we toch met elkaar in een RPG terecht komen. Wat betreft party compositie: ik kan best een frontline sorcerer maken ( sylvan bloodline ,  boon companion feat). Ik ben ook niet zo'n fan van GMPCs. Ik heb geen probleem met een drie-man groep. Het leek mij wel grappig om zo nu en dan mijzelf in fik te steken, maar ik zie je punt. Misschien kan ik wat overleggen met Kars over wild magic, anders moeten we het schrappen. Trouwens, aangezien we nederlands gaan spreken in microfonen moet ik jullie even waarschuwen: Ik heb wat moeite met spreken vanwege een zeldzame zenuwziekte. Het is nog verstaanbaar, maar het is "anders". Als ik engels spreek kan ik het nog verhullen als moeite met de taal, maar nu word het wel erg duidelijk. Verder ben ik ook recent verhuist en galmt het een beetje. Trouwens, leuk idee met die 2 groepen.
Dan gooien we het idee van de NPC de deur uit:. IK was van plan hem alleen te introduceren om jullie misschien op weg te halen. Ik laat nooit NPC lang bij de groep want GMPC's in een PC groep hoort in mijn ogen ook niet en maakt het verhaal een stuk minder leuk.  De derde persoon heb ik voor het laatste vrijdag/zaterdag gesproken en die wou toen nog een Monk spelen. Sindsdien heb ik niet meer van hem vernomen maar denk dat het wel goedkomt. Een vierde persoon vinden lijkt lastiger dan ik dacht. Ik heb al op het forum gepost, reddit, mensen persoonlijk PM's gestuurd maar tot op heden geen vierde waardige aanmelding. Dit zei die persoon over zijn idee voor karakter: Dus monk een soort kruising tussen Wanted en Grey Knight/Inquisitor uit 40k, met stukken tekst uit de Bijbel/Boek van het licht/Words of the holy (wat t ook wordt) op zn kleding. Dus ook met aardig wat punten richting religion (moest ie leren in klooster) Zo iets zat ik te denken voor character.  
Mijn karakter, Thuribel, is zo ongeveer klaar. Ik moet nog uitrusting kiezen, maar dat is niet zo lastig, aangezien ik een goed idee heb wat logisch is voor hem. Gewoon een zaakje van besluiten welke dingen een groter deel van de 3,000 gold waard zijn, en dat is dan klaar. Ik heb de meeste nummers ingevuld op Obsidian Portal, maar geen achtergrond verhaal. Ik heb dat geprepareerd, maar het leek me leuk om de eerste sessie te spelen zonder dat zichtbaar te hebben voor de andere spelers. Nadien zal ik het aan Obsidian Portal toevoegen, natuurlijlk. Hoe staat het met jullie karakters? Ik ben nieuwsgierig. :)
Lucas en Patrick's karakters zijn af en definitief. Jullie beide hebben nu een sheet in roll20 en kunnen hem daar verder invullen. Je kunt gebruik maken van PowerCards als je macro's wilt maken of gewoon de standard format gebruiken. Als je hulp nodig hebt dan hoor ik het wel. Daarnaast willen jullie al meteen gebruik gaan maken van dag 1 van downtime, en zijn jullie daar bekend mee? Er zijn al verschillende mensen geweest met verschillende vragen en ideeën maar niets is nog echt concreets (ook omdat de eerste datum, afgelopen vrijdag, voor vele niet geschikt was). Ik hou dus nog 1-2 spots open voor nieuwe spelers!!
1480505720

Edited 1480505743
Heb je nog iemand kunnen vinden? Ik denk dat een 2 speler party een beetje weinig is. 3 of 4 is dat toch wel de meest iedeale aantal.
Ja klopt. We hadden eerst een derde speler maar die moest zich terug trekken ivm werkverplichtingen en sindsdien ben ik op verschillende manieren opzoek gegaan naar nieuwe spelers maar het is lastig. Tot op heden nog geen derde of vierde speler.
Zou het een overweging zijn om ons toe te voegen aan de reguliere groep, in plaats van een tweede groep te vormen?
Ik denk dat helaas niet zal werken, die groep zit al vol. Maar met  Leacarva erbij zal de groep op drie zitten en dus speelbaar zijn!