Roll20 uses cookies to improve your experience on our site. Cookies enable you to enjoy certain features, social sharing functionality, and tailor message and display ads to your interests on our site and others. They also help us understand how our site is being used. By continuing to use our site, you consent to our use of cookies. Update your cookie preferences .
Create a free account

De eerst volgende sessie

Aangezien we vanavond toch niet kunnen spelen is het misschien handig om zodra we een derde/vierde speler hebben om een datum te gaan prikken voor de sessie. Sorry dat we vanavond nog geen echte sessie kunnen spelen, helaas.
Wanneer zouden jullie deze week (28-11 tot 4-12) kunnen jongens? 
1480318157

Edited 1480318786
Dat hangt een beetke van de tijd af. Als het plan is om in de Nederlandse avonden te spelen (zeg eens een start zo rond 7:00 pm) zijn voor mij woensdag, donderdag and vrijdag mogelijk, plus zondag in het weekeinde. Notitie: normaalgesproken zijn mijn woensdagen ongeveer half de weken beschikbaar. De donderdag and vrijdag zijn altijd goed. Zaterdag is nooit beschikbaar, en zondag zo ik graag vrijhouden, maar kan in noodgevallen beschikbaar zijn. Alhoewel ik ze niet genoemd heb, is maandag beschikbaar en dinsdag gewoonlijk niet.
Woensdag en vrijdag zijn voor mij mogelijk.
Ik kan op Dinsdag - Woensdag - Zaterdag Rond 7 pm. Zondag kan ik in de middag want rond 6 pm heb ik een andere game.
Zullen we dan volgende week woe doen? 19;00 (7PM)- 22;00?
Dat is ok voor mij. Een waarschuwing: woensdag is de backup dag (als de gewoonlijke zaterdag tijd niet voor ons werkt) voor de campagne waar ik de verteller in ben, en dat heeft voorrang. Dus het is totaal mogelijk dat ik op zijn minst een woensdag per maand zal missen.
Kan je a.s. woe wel? Want dan bekijken we het gewoon per week wanneer we dan spelen. Zo doe ik het ook met de andere groep.
Ik kan de komende woensdag spelen, maar de campagne moet echt toch wel op een vaste dag zijn. We kunnen allemaal zo nu en dan pech hebben met een afspraak of zo, maar ik heb een redelijk drukke agenda, en aangezien we ook met een tijdzone verschil te maken hebben, kan ik niet veel schuiven, wanneer dingen op zijn plaats zijn. Zonder een vaste dag kan ik geen garanties geven dat ik in de campagne kan spelen.
1480930512

Edited 1480930550
Leacarva en lucas gaan jullie akkoord om a.s. woe 19-22.00 de eerste sessie te spelen? Leacarva maak wel even voor dinsdag (dus graag vandaag) je mannetje, als je hulp nodig hebt pm mij even. Lucas zet jij je karakter nog even op Obsidian Portal? We hebben het daarna wel even ofwe een vaste dag kunnen vinden of plannen.
Ja, ik kan er wel bij zijn, maar het lijkt mij dat Leacarva en Pattrick een planningsconflict hebben. Uit ervaring blijkt dat het, het beste is gewoon een vaste dag en tijd moeten pakken en dat hanteren. Misschien is het een idee om dit een engels sprekende campaign te maken? Ik ken wel een hoop niet nederlanders die ik kan vragen om te joinen. Sure, we kunnen Obsidian Portal niet gebruiken, maar is dat echt zo erg?
We kunnen Obsidian Portal gebruiken zonder al te veel problemen - alhoewel we een aparte versie voor de Engelse en Nederlandse versie van de campagne zullen moeten gebruiken. Aangezien ik er tamelijk zeker van ben dat we allemaal Engels spreken, is de vertaling waarschijnlijk geen issue - het kost gewoon tijd.
Ik ga liever niet over naar het Engels, ik werk al in het Engels en vind t wel heerlijk om af en toe gewoon Nederlands te kunnen spreken:). Daarnaast kost het gewoon teveel tijd om alles op Obs. over te zetten naar het Engels en duurt events etc. uitwerken in het Engels langer dan in het Nederlands. En tijd is helaas al schaars.  Kortom;): Ik hou het lekker bij Nederlands zolang het kan.  Omtrent de vaste dag: Mijn insteek was om een vaste dag te vinden maar iedereen die ik benaderde en mij benaderde kon de toen beoogde vaste dag van vrijdag niet. Daarom leek het me handiger om eerst een beetje flexibel te zijn naar de nieuwe groep. Tevens speelt de andere groep ook al jaren op flexibele basis (wel wekelijks) omdat je toch vaak dingen ertussen door hebt en wisselende agenda's en bij ons bleek een vaste dag gewoon niet te werken. Helaas is door een nieuwe werkopdracht voor mij de vaste dag vrijdag al niet meer mogelijk...
Ik heb trouwens al wel met beste veel mensen contact gehad maar als ik ze vervolgens uitnodig hun beschikbaarheid te posten danwel hun karakters etc. dan is het opeens radiostilte... heel apart. De jongen/man die als monk zou meedoen moest helaas ivm zijn werk zich terugtrekken....helaas:(
Als we geen vaste dag kunnen vinden zal ik me moeten terugtrekken van de campagne. Ik kan mijn agenda niet voldoende open houden voor random rollenspel sessies, vooral omdat mijn eigen campagne voorrang heeft als een alternatieve dag nodig is.
Ja begrijpelijk. Ik merkte alleen dat een flink aantal van de geïnteresseerd eerst een sessie wil proberen voordat ze zich vast willen leggen aan een vaste dag. Toen ik probeerde mensen te vinden voor de vrijdagavond (als vaste dag) kreeg ik vaak de reactie: ik wil graag maar kan niet op vrijdag. Daarom heb ik gezegd: Ok join eerst en post welke dag je wel zou kunnen zodat we een groep rond kunnen krijgen en dan onderlig een vast dag kunnen vinden, dat moet wel te plannen zijn. 
Ik ga nu char maken kars ben je miss online?
Ben helaas vanavond niet meer achter de pc (zit even op mijn telefoon nu). Er is een topic ,(met stappenplan) die je misschien nu kan helpen en anderd ben ik morgen overdag wel online.
Gaan we morgen spelen? Ik heb nog geen informatie over onze VoIP methode gekregen (het Roll20 geluid is vreselijk, vooral omdat er geen push-to-talk optie is).
Ja we spelen morgen 19.30-20.00? We kunnen skype gebruiken, maakt mij niet zoveel uit. Normaal gebruiken we gewoon voicechat in roll20.
Push to talk is nodig, in mijn ervaring, anders hoor je iedereen en alles in de kamer en dat wordt tamelijk onplezierig na een tijdje. Het maakt het effectief onmogelijk om te spelen als andere mensen ook dingen in dezelfde kamer aan het does zijn. In mijn geval zijn alle computers van de familie in dezelfde ruimte, end ik kan ze toch niet verbieden er gebruik van te maken!
Ik dacht dat er een planningsconflict was? Wil je morgen gewoon dingen bespreken? Ik wil toch echt aanmoedigen om een redelijke vaste planning te maken.
Ja, we moeten morgen een vaste dag afspreken om van dan af te gebruiken voor de campagne. Ik denk dat Woensdag (morgen) gewoon een eenmalige gebeurtenis is. Niet zeker wat dag we besluiten is beter.
@Patrick Wat wou je gebruiken voor push2talk? Als je dat hier even post dan kan iedereen het instaleren voordat we vanavond beginnen.
Skype en de meeste andere VoIP programmas (Discord, Mumble, Ventrilo, TeamSpeak etc) hebben push to talk ingebouwd.
Dan gebruiken we gewoon Skype met push2talk.
skype naam is lucas.van.der.gouw
Ik ben op Skype als fylgjo . Plaatje is dat van een lynx.
Leamayacraft9764 is mijn skype