Roll20 uses cookies to improve your experience on our site. Cookies enable you to enjoy certain features, social sharing functionality, and tailor message and display ads to your interests on our site and others. They also help us understand how our site is being used. By continuing to use our site, you consent to our use of cookies. Update your cookie preferences .
×
Create a free account

Jet de dé dépendant d'une variable avec limite maximun

Bonjour,  je voudrai savoir s'il est possible d'automatiser un jet de dé qui prend la forme suivante :  1d8 + (1*niveau du personnage; maximum 5) ou (niveau du personnage; maximum 10) d6 J'ai déjà trouvé ceci sur la feuille de personnage  1d8+@{caster2_level} ou @{caster2_level}d6 mais je ne parviens pas à définir la valeur maximal que peut prendre @{caster2_level}.  Auriez vous des réponses à m'apporter? 
The only ways I can think of is either: [[1d8 + ({@{target|level}d1,5d1}kl1 * 1d8)]] (which will give you up to +5d8 but it would look like every d8 rolled after the first was rolled with the same number) or [[1d8 + {@{target|level}d8,5d8}kl1]] (however, this doesn't give you the lower number of dice, it gives you the lower"total" of the dice rolls. So an 8th level character may get a lower total on the 8d8 than the 5d8, so the 8d8 total is what would be added). Sorry I can't help more than that.
It's perfect ! Merci
Pour ceux qui rencontre exactement le même problème que moi, voici la formule exact que j'utilise pour "(niveau du personnage; maximum 10) d6" : [[{@{caster2_level}d1,10d1}kl1]]d6 La fonction { }kl1 renvoi la plus petite des deux valeurs dans [[ ]]d6 et pour "1d8 + (1*niveau du personnage; maximum 5)" ça donne :  1d8+[[{@{caster2_level}d1,5d1}kl1]] en sachant que dans ma situation @{target|level} = @{caster2_level}, pour adapter la formule à vos fiches de personnage, il suffit de retrouver la variable qui vous correspond.   Encore un grand merci à la Team Roll20 pour sa réponse rapide.                                   Love Roll20!!!