Roll20 uses cookies to improve your experience on our site. Cookies enable you to enjoy certain features, social sharing functionality, and tailor message and display ads to your interests on our site and others. They also help us understand how our site is being used. By continuing to use our site, you consent to our use of cookies. Update your cookie preferences .
Create a free account

Looking for swedish group

Hi! Im a guy in my late 30s looking for a group to join, preferably a long lasting group. Im new to roll20 but eager to learn, I speak english and Swedish but prefer Swedish. I played Chronopia, Mutant and Drakar och Demoner in highschool and have played some newer RPG on and off over the years like L5R (5e), Trudvang and Western. However nothing for long because of our GMs lost of interest hopefully this won't happen again. I love RPG however living in a smal town its hard to find people with same interest, with roll20 it will hopefully be easier. I prefer playing in Swedish however if you think you have a lot of patience then count me in if you have a english speaking group or setting up one, just send me a PM and we can start from there.  Thanks for reading and see ya soon Ever.Q
hey! swedish old player her also looking for a swedish rollplaying group!
Då är vi 100% fler nu 😁
Det är en svensk sl som skulle påbörja nån ny kampanj efter nyår. Kan höra av mig till dig om det blir nåt. Har du lyckats hitta nån grupp än?
Har inte hittat någon alls. Det verkar inte vara jätte många svenska grupper här som LFG. Men är väldigt intresserad att hänga på er om ni skall spela någon gång! 
Hej! hoppas de kommer någon svensk DM. Letar just nu efter en grupp som inte spelar mitt i natten.
Hela 300% fler 😁 snart har vi fullt grupp. Ska meddela DM om han fortfarande var intresserad.
Gör så! Får vi ihopa minst 4 personer så skulle jag i värsta fall kunna vara spelledare då 👍🏻
Underbart! Har skrivit till han redan.
Hej! Kul med svensk grupp, skulle också vara intresserad att vara med om det finns plats! Är en trettioåring från dalarna som spelat något år :-)
Välkommen, vi är 4 nu och 5 med gm om han bara kan höra av sig. Men det är precis efter helgen så vi får ha lite tålamod bara. 
1609973599

Edited 1609973619
Är de okej om jag är ny till DnD och roll20
Det ska inte vara nåt problem, är själv ny på DnD och roll20. Huvudsaken är man vill spela och tycker det är kul, allt annat lär man sig ganska fort om man är intresserad. Finns ju massor med info online.
Hur går det med letandet av DM/Spelledare? 
Hej. Såg att DM hade skrivit till mig nyligen, han är intresserad fortfarande. Ska vi ta och bestämma nån dag och pratas vid online allihopa? Tills vidare kan väl vi alla presentera oss här? BTW är alla fortfarande på? Ni kan väl svara så jag vet? Mvh Q
Holder det med skandinavisk?  Eller blir dialektforskjellene for store? Jeg startet òg med (Expert) Drakar och Demoner, men det er mer enn 25 år siden.
Välkommen! Tror inte det ska vara nåt problem men det får dm avgöra. Han dyker förhoppningsvis upp snart. Skrev med honom för några dagar sen på roll20. Han hade lite stressigt nu i januari men var fortfarande intresserad. Men det kan vara bra om vi har fler DM. Är det nån här som känner sig manad? 
100kgtroll eller ens dvärgtroll? 😁 Kan du tänka dig som DM också, du nämnde tidigare. 
hej allihopa! jo jag kan tänka mig att vara spelledare, vilket system hade vi tänkt oss? jag kör mer än gärna Drakar och Demoner - 91
Jeg kjører den svarte boksen (fra 1984) med guttungen på 11 og noen jevnaldrende med fedre.  Jeg må tilstå at jeg merker at systemet er gammeldags, og at spillutviklerne med (ti)årene har lært mer om hvilke regler som er vits i å ha med, og hvilke regler man godt klarer seg uten.  Jeg er dog ikke så kjent med de DoD-versjoner som kom efter Gigant-boksen. Men ellers er min holdning at spilleder bestemmer. Bortsett fra når det gjelder ungene.  De var fornøyde med den svarte boksen, så vi fortsetter med det.  
Dod 1991 finns det gott om böcker online och även Chronopia är alla böcker helt gratis så det är bra val vilket det än blir. DM kan få ha sista ordet här ändå hen som ska spelleda.  Vad säger ni andra? BTW det gör ju inget om det är 2 olika rollspel ifall den andra DM vill köra nåt annat eller så löser vi det. Det är upp till fantasy 😃
1611415788

Edited 1611415844
DoD 1991 og Chronopia, er det den utgaven med alle luftskibene?  Jeg husker at en kompis hadde kjøpt en nyere utgave av DoD, men vi spilte den aldri. Har du en lekk til hva man bør lese?
<a href="https://archive.org/details/drakar_och_demoner" rel="nofollow">https://archive.org/details/drakar_och_demoner</a>
Stämmer bra, ett försök av dåvarande företag att göra nåt nytt.&nbsp; Vilket de nästan lyckades, de gjorde ett stort fel dock, att kalla det drakar och demoner.&nbsp;
Jeg vet ikke hvorfor du synes det er feil!? Jeg kan huske at det ikke føltes helt som DoD.&nbsp; Litt for rigid koblet til en verden, og ganske drastisk forenklet på et vis.&nbsp; Vi var vant til hjemmelavede verdener på den tiden, så vi var ikke modne for Chronopia, men jeg ser ikke det helt som en feil.