Roll20 uses cookies to improve your experience on our site. Cookies enable you to enjoy certain features, social sharing functionality, and tailor message and display ads to your interests on our site and others. They also help us understand how our site is being used. By continuing to use our site, you consent to our use of cookies. Update your cookie preferences .
×
Create a free account

[Interest Check] Finnish players

(This is a post looking for players in Finnish language) Hei, kartoitan tilannetta suomalaisten pelaajien osalta. Olisin järjestelemässä pelejä, joissa ei ole tiettyä aikaa tai pysyvää Grouppia, vaan pelikerrat sovittaisiin tapauskohtaisesti ja groupin koostumus vaihtelisi pelikerrasta toiseen. Itse toimisin pelinjohtajana, mutta myös pelinjohtajat voisivat vaihtua jos halukkaita löytyy muitakin. Yksi mahdollisuus olisi pelata fantasiamaailmassa hex-crawl -tyyppistä peliä jossa jokaisella pelaajalla on oma pysyvä hahmo. Sääntöinä D&D 5e, Pathfinder, Warhammer frp 2e tai joku Old School Revival -klooni. One-shoteja mielenkiinnon mukaan muissa settingseissä ja muilla systeemeillä. Ilmoita alustava halukkuutesi tähän lankaan. Kerro lyhyesti itsestäsi ja kiinnostuksestasi/kokemuksestasi roolipelien saralla, kerro myös pystytkö/haluatko käyttää Skypeä vai pitäisikö pelin puheyhteys järjestää jotenkin muuten. Toivottavasti teitä ilmaantuu riittävästi että jotain mielenkiintoista saadaan alulle.
Hei, olen Janne! Olen ropeillut 20 vuotta enimmäkseen GURPSia. Suosikkiroolipelit ovat Unknown Armies, Paranoia ja Everyone Is John. En ole koskaan käyttänyt Skypeä mutta kerta se on ensimmäinenkin.
Mikä ihme on 'Everyone is John'? Nyt pitää lähteä kaivamaan tietoja... =)
Se on hillitön huumoriroolipeli <a href="http://1d4chan.org/wiki/Everyone_Is_John" rel="nofollow">http://1d4chan.org/wiki/Everyone_Is_John</a>
Ensivaikutelmat 'no huh huh, tuota on pakko päästä kokeilemaan'!!
Moi, Jyri täällä. Olen ollut roolipelien suhteen aika kaikkiruokainen ja pelaillut n. 15 vuoden aikana useita kaupallisempia peleja sekä joitakin indieitä. Suosikiksi ovat jääneet RuneQuest, Ars Magica ja FATE. Uusin D&D on myös varsin kiinnostava. Pelimaailmoista erityismainitsen Eclipse Phasen, Gloranthan ja Tékumelin. Skype löytyy ja pelaamme eräässä toisessa Roll20-kamppiksessa pääasiassa sitä käyttäen.
D&D 5e on minulle tuttu ja oman käsitykseni mukaan todella helppo oppia, joten sitä voisi käyttää systeeminä jatkuvassa pelissä. Seikkailun maailma on vielä suunnitteluvaiheessa. En usko että on mitään kiirettä, jotenkin on tuntuma että vie aikaa löytää riittävästi suomalaisia pelaajia. Yhden vetämäni seikkailun loppu häämöttää maaliskuulla ja sieltä ehkä tulee lisää osallistujia näihin peleihin.
Hmm, katsotaan, miten paljon näitä nettipelejä tässä syntyy (2 tässä ainakin hakusen alla), mutta aina voi kokeilla. Laajennan toki myös mielelläni pöytäropepuolen kontakteja pääkaupunkiseudulla, joten senkin puolesta (PM:ää saa pistää). Se 23 vuotta minullakin lasissa on pelejä.
Minulla ei ole lähellekkään sitä kokemusta mitä muilla täällä on, kun en ole pöytäroolipelien kanssa ollut tekemisissä vielä edes kahta vuotta, mutta ei se menoa haittaa. Numenera, Shadowrun ja FATE ovat ainoat pelit, joita olen tähän mennessä kokeillut. Olen myös ajatellut katsoa tarkemmin tuota uusinta D&D:tä, kun on kuulemma hyvä systeemi. En ole vielä muuten yhtään pelannut suomeksi, englanniksi on kaikki pelattu. Ja Skype löytyy.