Roll20 uses cookies to improve your experience on our site. Cookies enable you to enjoy certain features, social sharing functionality, and tailor message and display ads to your interests on our site and others. They also help us understand how our site is being used. By continuing to use our site, you consent to our use of cookies. Update your cookie preferences .
×
Create a free account

[Poll] Character Sheet in French

Would some people be interested in a character sheet in french? Please vote +1 to get this project done.
1439284582
Ziechael
Forum Champion
Sheet Author
API Scripter
Hi Hugues, there is a large French speaking user base for Roll20, there are groups dedicated to catering for their native tongue as well as an ongoing translation effort for the site in general. Therefore I will not give this a +1, i will in fact give it a +1,000,000 as I think it is a wonderful idea. Some of the other sheets already feature language options (5e shaped does i think) but there is certainly a call for more :) 
1439963856

Edited 1439964159
A0
Sheet Author
Translator
Au nom de tout mon groupe +1
1440702647
Natha
KS Backer
Sheet Author
API Scripter
Juste pour signaler qu'il y a déjà quelques feuilles en français, traductions ou créations. Pour Pathfinder, Numenéra, Portes Monstres Trésors (Labyrinth Lord/D&D basic), Chroniques Oubliées, L'Anneau Unique, COPS, Naheulbeuk, Pendragon ... J'en ai commis 4 dans le tas, et j'en 1 ou 2 autres en préparation. C'est majoritairement la communauté qui crée les fiches donc il ne tient qu'à nous d'en faire plus ;) Lesquelles vous intéresse ?
1440704934
Kryx
Pro
Sheet Author
API Scripter
Ziechael said: 5e shaped does i think A fair amount of the sheet is in German. I would do the same for French if someone translates it.
Pour ma part, je cherche du D&D 3.5
1440961450
Gold
Forum Champion
Here is a related topic for anyone interested, Looking for Fluent Translators to Help Roll20 <a href="https://app.roll20.net/forum/post/1838356/looking-" rel="nofollow">https://app.roll20.net/forum/post/1838356/looking-</a>...
1440970423

Edited 1440972527
Natha
KS Backer
Sheet Author
API Scripter
Hugues said: Pour ma part, je cherche du D&D 3.5 Si une des fiches existantes en VO sur Roll20 te plait, et que tu te débrouilles un minimum en HTML, c'est relativement facile de faire une traduction d'une feuille existante et de la proposer pour intégration sur Roll20. Je peux aider/expliquer, bien entendu.
1441007099
Natha
KS Backer
Sheet Author
API Scripter
Hugues said: Pour ma part, je cherche du D&D 3.5 PS : je vais peut être dire une grosse bêtise, mais est-ce que la feuille Pathfinder VF ne fait pas l'affaire, dans les grandes lignes ? (vu que c'est, dit-on, D&D 3.75)
je veux bien regarder...question: il se passe quoi si je change les settings de ma partie? Je ne vais pas mettre la pagailles dans les feuilles de personnage de mes joueurs?
@GOLD: I already try this but I have been kicked out for not being fluent enough...
1441047584
Natha
KS Backer
Sheet Author
API Scripter
Hugues said: je veux bien regarder...question: il se passe quoi si je change les settings de ma partie? Je ne vais pas mettre la pagailles dans les feuilles de personnage de mes joueurs? Ah part contre, je ne sais pas quelle feuille est utilisée dans tes settings en ce moment, mais si tu changes la feuille en cours de route, il y a effectivement un risque que les attributs des personnages soient un peu en vrac (s'ils ne sont pas exactement les mêmes entre l'ancienne et la nouvelle feuille ... ce qui est rarissime). Il vaudrait mieux essayer sur une autre (nouvelle) campagne.