Roll20 uses cookies to improve your experience on our site. Cookies enable you to enjoy certain features, social sharing functionality, and tailor message and display ads to your interests on our site and others. They also help us understand how our site is being used. By continuing to use our site, you consent to our use of cookies. Update your cookie preferences .
×
Create a free account

[SWE] Trail of Cthulhu - Swedish players?

"Det är med tvekan och stor olust jag sätter pennan till pappret. Ingen redogörelse för alla de sällsamma händelser som drabbade Bergdahls expedition har nått allmänheten och ibland förefaller det mig bäst så. Somliga ting är inte ämnade åt allmän beskådan. Men det synes mig likväl orätt att lämna de verkliga  omständigheterna åt förgängelsen innan jag skjuter mig en kula  för pannan; orätt gentemot medlemmarna i såväl den första som  den andra expeditionen, orätt gentemot alla dem som förlorade  livet utan att förstå varför, orätt gentemot forskarkollegiet som mist så många utav sina främsta medlemmar och inte minst orätt  gentemot mänskligheten… som trots alla sina fel och brister inte  förtjänar att störta huvudstupa ner i mörkret utan att känna åtminstone en del utav alla de fasor som dväljas däruti." Hallå gott folk! Jag är nyfiken på om det finns fler svenska spelare här och om det finns intresse att delta i ett Trail of Cthulhu äventyr som jag håller på att bygga ihop. Det är första gången jag spelleder systemet trots att jag har använt Roll20 i flera år. Call of Cthulhu har däremot alltid varit en favorit och Gumshoe har fixat till en hel del av det som jag tidigare störde mig på så vi får se hur det går.  Jag spelar helst textbaserat då mina skådespelartalanger är minst sagt usla och använder istället kamera och mic som ett medel att kommunicera OOC. Kamera är inte nödvändigt men ett stort plus då det helt enkelt är trevligare att kunna se dom man spelar med. Eftersom jag själv är nybörjare så har jag inte några särskilda krav på regelkunskaper hos spelarna. Det enda jag önskar är förståelse för att vissa regler kan behöva kollas upp under spelets gång.  Bakgrunden till äventyret är en svensk polarexpedition, år 1932. Äventyret anpassas något efter vilka rollpersoner som blir aktuella men jag hoppas på någorlunda kompetenta figurer som på ett eller annat vis kan komplettera de tämligen aningslösa forskare som medföljer expeditionen. Fokus blir på skräck, mysterielösning och i viss mån karaktärsutveckling där ingen av deltagarna kommer att undgå att förändras av vad de möter. Jag vill inte ha rollpersoner som är insatta i Cthulhu Mythos från början utan hoppas istället på att detta skall vara det första av en serie äventyr där figurerna gradvis får större och större insikt i vilka fasor som hotar mänskligheten. Det är en fördel om rollfigurerna kan förankras i tidsandan men det är inte nödvändigt med några djuplodande historiekunskaper då äventyret ändå kommer att utspelas på tämligen isolerade platser. Äventyret är grymt, mörkt men inte särdeles våldsamt. Det är definitivt inte barntillåtet och jag vill att de som spelar med mig är medvetna om den saken. Skräck i rollspel kräver även att de som deltar är villiga att hjälpa till med att förmedla den rätta stämningen och godtar att bli skrämda. Det innebär inte att vi inte kan föra en dialog kring vad som är ok och inte i spelet. Meningen är att ha roligt, inte att göra någon illa genom att beröra personliga trauman eller överskrida gränser.  Vad gäller det sociala så vill jag ha kul när jag spelar. (Det känns nästan fånigt att behöva skriva det men vis av 35 år rollspelande så skriver jag ändå ut det här.) Fokus är på en gemensam och trevlig upplevelse. Inga personliga dramer eller utspel mellan spelare som spiller över till rollspelet. Ett annat beteende som jag inte kommer att tolerera är att använda "det är vad min karaktär skulle göra" för att försvara något som gör att andra spelare får mindre roligt. I övrigt så har jag väldigt högt i tak.  Vilka dagar som blir aktuella för spel är öppet för diskussion. För egen del arbetar jag skift med helgerna fria vilket ger en hel del manöverutrymme. Vad jag däremot har är fru och barn vilket innebär att det kan bli vissa störningar under spelets gång. Treåringar låter sig inte stoppas i sin framfart av något så trivialt som att pappa vill spela spel.  Ses i dimman.
Tjenare ! har aldrig spelat trail of cthulhu men det låter riktigt kul och intressant så du kan räkna med mig ! (om du vill ha med mig dvs). jag är 20 år och jobbar 8-17 måndag-fredag samt DMar jag en Dnd grupp på söndagar så egentligen är lördag den ända dagen jag är helt ledig på förutom kvällar såklart! PMa mig för mer info då jag inte orkar/hinner inte skriva en lång bakgrund etc då jag är på jobbet
Hej Simon. Jag skickar ett Pm.