Roll20 uses cookies to improve your experience on our site. Cookies enable you to enjoy certain features, social sharing functionality, and tailor message and display ads to your interests on our site and others. They also help us understand how our site is being used. By continuing to use our site, you consent to our use of cookies. Update your cookie preferences .
×
Create a free account

[FR] Problèmes de selection de tokens

Bonjour, J'ai un petit soucis, mes joueurs n'arrivent plus à sélectionner les tokens de monstres pour les cibler et du coup utiliser les macros (macros de jet de toucher vs CA avec API powercards). J'utilise aussi turnmaker et moveplayer comme api. A votre avis le problème vient des API, d'un réglages que j'aurais modifié sans m'en rendre compte ? Merci pour votre aide .
1568142334

Edited 1568142388
Scott C.
Forum Champion
Sheet Author
API Scripter
Compendium Curator
Hi Mathieu, Except for moving objects to a different layer the API doesn't have any control over what you can or can't select on the VTT. What a member of the game can select is based on what type of game member they are and, if they aren't a gm, what objects they have been given explicit access to. Were you using actual selection for the macros or were you using the target keyword for attribute and ability calls? Google Translated: Salut mathieu À l'exception des objets déplacés vers un autre calque, l'API n'a aucun contrôle sur ce que vous pouvez ou ne pouvez pas sélectionner sur le VTT. Ce que les membres du jeu peuvent sélectionner dépend de leur type de membre et, s’ils ne le sont pas, des objets auxquels ils ont été explicitement autorisés. Utilisiez-vous la sélection réelle pour les macros ou utilisez-vous le mot clé cible pour les appels d'attributs et de capacités?
1568218746

Edited 1568218766
the template for my macro is this one : !power {{ --name|Rapière --Attaque:|[[ [$Atk] 1d20+3]] vs @{selected|ac} CA --?? $Atk <= @{selected|ac} ?? !Missed|**raté!** --?? $Atk > @{selected|ac} AND $Atk.base <> 18 ?? Touché:|[[ [$Dmg] 1d6]] dommages perforants --?? $Atk >= @{selected|ac} AND $Atk.base <> 18 ?? alterbar1|_selected|@{selected|token_id} _bar|1 _amount|-[^Dmg] _show|GM --?? $Atk.base >= 18 ?? Critical Hit:|[[ [$CritDmg] 2d6]] dommages perforants }}
It works now, i give the control at my players, thanks !
1568223323
Pantoufle
Pro
Sheet Author
Translator
si tu ne veux pas donner le contrôle des tokens à tes joueurs tu peux remplacer selected par target. Ils n'auront qu'à cliquer sur le token cible ;) (Ca évitera qu'ils voient les points de vie, etc etc) Bon jeu ! :)
ok je vais tester ça, merci beaucoup !